fbpx

DYNAMIKA / SZYBKOŚĆ / SIŁA

Wybierz swój cel

Kup program z pomocą trenera, lub zamów samodzielnie w 4 krokach

92% osób nigdy nie realizuje swoich celów, powód? brak konkretnego planu! tak jest w każdej dziedzinie życia

185093 - dashboard speed streamline

Twoja dyscyplina

Krok 1 obejmuje wybór odpowiedniej dyscypliny, na którą program będzie napisany. Po wyborze dyscypliny nastąpi wejście w różne dostępne dla niej opcje.

Wybór obciążeń Ormasystem

Krok 2 obejmuje oszacowanie stopnia zaawansowania, aby obciążenia treningowe były dopasowane do organizmu.

185031 - shoes snickers streamline

Ilość treningów

Krok 3 umożliwia wybranie ilości treningów w tygodniu, na które będzie napisany program.

185093 - dashboard speed streamline

Aktywności uzupełniające

Krok 4 to wybór dodatkowych opcji takich jak: treningi uzupełniające, treningi przejściowe, czy dodatkowe sprecyzowanie celu.

185093 - dashboard speed streamline

KROK 1 - Twoja dyscyplina

Obejmuje wybór odpowiedniej dyscypliny, na którą program będzie napisany.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

W tej kategorii programów głównym celem jest dynamika, szybkość i siła, czyli programy są ukierunkowane na wszechstronny rozwój tych parametrów (bez ukierunkowania na konkretną dyscyplinę). Wybierając te programy skupiasz się na danej grupie parametrów, które mogą być wykorzystane na potrzeby wielu aktywności/sportów. Wybierając następujące akcenty otrzymasz:

Dynamika/Szybkość – teren – program ukierunkowany na wszechstronną szybkość poruszania się i dynamikę w terenie, czyli główną aktywnością będzie bieganie połączone z różnymi formami zwinnościowymi (poruszania się), tak aby zaakcentować szybkość poruszania we wszystkich kierunkach, zwinność oraz szybkość biegu prostego. Programy z tej grupy wybierane są poprzez osoby chcące zaakcentować szybkość, zwinność, skoczność w poruszaniu się np.: na boisku, macie, czy korcie.

.

Siła – siłownia – program ukierunkowany na wszechstronną siłę zarówno z wykorzystaniem sprzętu siłowego jak i funkcjonalnego, bazującego na typowej siłowni. Głównym akcentem jest rozwój szeroko rozumianej siły, dlatego w programie mogą pojawić się elementy typowo siłowe (elementy treningu ciężkoatletycznego), crossowe jaki funkcjonalne tak, aby rozwijać szeroko rozumianą siłę przydatną w aktywnościach opartych na sile zarówno statycznej, jak i dynamicznej (sporty walki, zawody cross itd.).

Kompleksowe Dyn-Szyb-Siła – program będący połączeniem poprzednich akcentów w jedną wszechstronną całość, czyli program w którym akcentujemy zarówno zwinność poruszania się, skoczność, jak i siłę i szybkość wykorzystując do treningu w terenie oraz siłownię. Efektem treningu ma być poprawa wszechstronna poprawa dynamiki, szybkości i siły. Programy z tej grupy są wybierane przez osoby szukające kompleksowego przygotowania szybkościowo-siłowego, które może być wykorzystane w wielu sportach.

KROK 2 - Wybór obciążeń ORMAsystem

Obejmuje oszacowanie stopnia zaawansowania, aby obciążenia treningowe były dopasowane do organizmu.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

Strefa 1 – rozpoczynające trening przygotowania fizycznego.

.

Strefa ta jest dla zawodników rozpoczynających trening ogólnorozwojowy ukierunkowany na szybkość i dynamikę poruszania się w terenie (teren / sala) lub zawodników, których dotychczasowy trening ogólnomotoryczny trwa nie dłużej niż 10-12miesięcy. Inaczej mówiąc strefa ta jest dla zawodników początkujących z punktu widzenia przygotowania ogólnorozwojowego akcentującego te cechy motoryczne. Programy w tej strefie zakładają trening 2x w tygodniu z dodatkowym treningiem opcjonalnym (2x +1) lub 3x w tygodniu. Trening opcjonalny nie jest wliczany w obciążenia. Strefa ta uwzględnia prawidłowy wzorzec budowania wybranych cech motorycznych (dynamika i szybkość). Czas poszczególnych treningów mieści się w zakresie 60-90min.

.

Strefa 2 – wykonujących trening przygotowania fizycznego.

.

Strefa ta jest dla zawodników, których trening ogólnomotoryczny ukierunkowany na dynamikę i szybkość poruszania się trwa dłużej niż 10-12miesięcy. W strefie tej zakłada się, że zawodnik posiada wstępne przygotowanie bazy motorycznej, która następnie (w ramach wybranego programu) jest rozwijana i kierunkowana na wzorzec budowania cech motorycznych dla zawodnika średniozaawansowanego i zaawansowanego. Zatem w strefie tej występują wyższe obciążenia, gdyż zakłada się bazowanie na wstępnie przygotowanym zawodniku. W strefie tej przewidziano trening ogólnorozwojowy 2x + 1 (dodatkowy) oraz 3x + 1(dodatkowy). Trening dodatkowy to trening, który jest wliczany w system obciążeń i zakłada się, że jedynie opcjonalnie może zostać opuszczony, czyli oprócz treningów główny dość często będzie wykonywany. Czas poszczególnych treningów mieści się w zakresie 75-120min.

Ogólnie:  do wyboru stref należy podejść tak, że

 

  1. Jeśli nie były wykonywane trening ogólnomotoryczne lub były wykonywane sporadycznie oprócz regularnych treningów uprawianej dyscypliny  – wybierz strefę 1
  2. Jeśli od dłuższego czasu w miarę regularnie wykonujesz treningi motoryczne, czyli posiadasz wstępne przygotowanie wydolnościowe i sprawnościowe –wybierz strefę 2

Indywidualizacja programu

(dlaczego najważniejsza jest realna ilość treningów w tygodniu?)

 

W trakcie wyboru strefy prosimy kierować się wytycznymi ilości treningów w tygodniu możliwych do regularnego wykonania oraz powyższym opisem stażu treningowego. Zgodnie z procedurą zamówienia po wybraniu programu wysyłana jest dodatkowa ankieta, w której będziemy prosili o dokładny opis obecnie realizowanych treningów, co umożliwi nam zindywidualizowanie programu pod względem obciążeń. Dlatego też może się zdarzyć, że po analizie ankiety (np.: przeliczeniu realizowanych obciążeń na nasz system obciążeń)  zawodnikowi zostanie zaproponowany program z innej strefy.

Uwaga do systemu obciążeń

.

Przedstawiony system obciążeń treningu oraz tygodni jest naszym autorskim systemem, w którym obciążenie treningowe jest wypadkową intensywności, objętości, czasu przerwy i struktury treningu. Przedstawione wartość należy traktować jako średnią, jaka może się pojawić w tygodniach treningowych. Nasz system gwarantuje, że zawsze wiadomo na jakim poziomie kompleksowych obciążeń się trenuje i w razie modyfikacji, czy zmian wprowadzanych podczas konsultacji zostaje zachowana koncepcja obciążeń dla danego poziomu wytrenowania. W każdym cyklu wybranego programu obciążenia są dokładnie przedstawiane.

185031 - shoes snickers streamline

KROK 3 - Ilość treningów

Umożliwia wybranie ilości treningów w tygodniu, na które będzie napisany program.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

Przypominamy, aby wybór ilości treningów stanowił realne możliwości realizacji treningów ogólnorozwojowych (oprócz realizowanych w uprawianej dyscyplinie). W praktyce lepiej jest realizować program o mniejszej ilości treningów w tygodniu, ale regularnie niż program o większej ilości treningów, które w praktyce będą opuszczane. Jest to bardzo ważne, gdyż treningi w programach są tak ułożone, że wzajemnie się uzupełniają w procesie budowania bazy motorycznej, przez co regularny brak wykonania jednego lub więcej treningów istotnie wpływa na skuteczność realizowanego programu.

.

Uwaga do stref – różnice między treningiem opcjonalnym, a dodatkowym

 .

  1. W strefie 1 zakłada się trening opcjonalny, czy trening, który może być opuszczany. Trening ten uzupełnia proces treningowy, ale nie jest wymagany, aby osiągnąć cel. Dlatego dla rozkładu 2+1 lub 3+1 można założyć odpowiednio 2 i 3 główne treningi.
  2. W strefie 2 trening dodatkowy jest już wliczany w obciążenia, czyli zakłada się w miarę regularne wykonywanie, a jedynie sporadyczne opuszczenie tego treningu. Czyli, aby osiągnąć cel zaleca się jego wykonywanie.

.

Dodatkowa uwaga do ilości treningów – ilość treningów w tygodniu to możliwości czasowe na trening ogólnorozwojowy (oprócz treningów zasadniczych), co nie jest równoznaczne, że każdy tydzień będzie miał zawsze taką ilość treningów. Faktyczna ilość treningów wynika z etapu sezonu, danego mikro cyklu (np.: startowy, regeneracyjny bazowy itd.), czy zastosowanych obciążeń i poziomu wytrenowania.

Należy dodać, że zawsze po całym cyklu będzie możliwość wyboru innej, dostępnej ilości dni treningowych z zachowaniem ciągłości procesu treningowego. Natomiast w obrębie cyklu będzie możliwość dokonania modyfikacji poprzez konsultacje treningowe.

185093 - dashboard speed streamline

KROK 4 - Aktywności uzupełniające

To wybór dodatkowych opcji takich jak: treningi uzupełniające, treningi przejściowe, czy dodatkowe sprecyzowanie celu lub programu.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

W kroku tym należy wybrać dodatkową aktywność, która uzupełni kompleksowy proces motoryczny – czas trwania dodatkowych aktywności to 20-30min: Aktywności dostępne to:

.

Ćwiczenia gibkościowe – ćwiczenia ukierunkowane na zwiększenie ruchomości w stawach tzw „rozciąganie”. Dla tych ćwiczeń uwzględnia się zalecany stopień rozciągnięcia mięśni dla wszechstronnego przygotowania motorycznego. Ćwiczenia te przewidziane są średnio 2x w tygodniu.

.

Bez ćwiczeń dodatkowych –  opcja, którą należy wybrać jeśli nie ma możliwości na ćwiczenia dodatkowe (uzupełniające), a wtedy zostaną one uwzględnione w treningu ogólnomotoycznym.

.

Uwaga:

.

Jeśli nie ma możliwości czasowych na dodatkowe trening uzupełniające należy wybrać „bez dodatkowych ćwiczeń”, gdyż wtedy niezbędne ćwiczenia gibkościowe będą stanowiły tok treningów ogólnomotorycznych.

Zamówienie w 4 prostych krokach

Etap 1 zamówienia programu przejdziesz samodzielnie przy konfiguracji produktu w sklepie.

Dawid Kurasiak

TRENER ORMAsystem



Wygodnie i szybko kup program

z pomocą trenera

  • skorzystaj z prostego formularza kontaktowego (kliknij poniższy przycisk)
  • napisz co trenujesz i jaki masz cel
  • trener skontaktuje się z Tobą (mailowo, lub telefonicznie)
  • wspólnie wybierzecie najlepszą opcję dla Ciebie
  • program zostanie przygotowany na bazie rozmów i ankiety

Nadal zastanawiasz się co wybrać?

Zadzwoń służymy pomocą

+48 32 445 02 48

Napisz bezpośrednio do trenera: dawid@ormasystem.pl

Udostępnij
+1
Tweetnij
Udostępnij
Przypnij
Stumble