fbpx

ŻELAZNA KONDYCJA

Wybierz swój cel

Kup program z pomocą trenera, lub zamów samodzielnie w 4 krokach

92% osób nigdy nie realizuje swoich celów, powód? brak konkretnego planu! tak jest w każdej dziedzinie życia

185093 - dashboard speed streamline

Twoja dyscyplina

Krok 1 obejmuje wybór odpowiedniej dyscypliny, na którą program będzie napisany. Po wyborze dyscypliny nastąpi wejście w różne dostępne dla niej opcje.

Wybór obciążeń Ormasystem

Krok 2 obejmuje oszacowanie stopnia zaawansowania, aby obciążenia treningowe były dopasowane do organizmu.

185031 - shoes snickers streamline

Ilość treningów

Krok 3 umożliwia wybranie ilości treningów w tygodniu, na które będzie napisany program.

185093 - dashboard speed streamline

Aktywności uzupełniające

Krok 4 to wybór dodatkowych opcji takich jak: treningi uzupełniające, treningi przejściowe, czy dodatkowe sprecyzowanie celu.

185093 - dashboard speed streamline

KROK 1 - Twoja dyscyplina

Obejmuje wybór celu, na który program będzie napisany.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

W tej kategorii programów głównym celem jest wypracowanie szeroko rozumianej kondycji, czyli parametrów wydolnościowych organizmu. Programy ukierunkowane są na wydolność z wszystkich przedziałów intensywności, czyli wydolność tlenową (stanowiąca bazę), wydolność mieszaną i beztlenową. Proporcje rozwoju tych wydolności oparte są na profilu zawodnika sportów wydolnościowych, w których zarówno występują wysiłki sprinterskie, tempowe, jak i tlenowe. Ponadto w programach występują akcenty zwinnościowe, czyli różnego typu ćwiczenia sprawnościowe typu: poruszanie się w różnych kierunkach, dobiegi, zmiany kierunku biegów, czy inne, które uzupełniają wszechstronne przygotowanie kondycyjne. Programy z tej kategorii mogą być wykorzystane dla wielu aktywności/sportów bazujących na szerokorozumianej kondycji. Wybierając następujące akcenty otrzymasz:

Kondycja – teren – program ukierunkowany na wszechstronną wydolność organizmu z wykorzystaniem głównie treningu biegowego oraz różnych form sprawności poruszania się w terenie (w tym też elementów skocznych). Ogólnie program akcentuje wydolność organizmu tlenową (bazową) oraz mieszaną i beztlenową w formie różnych form poruszania się w terenie – bieganie, ćwiczenia sprawnościowe i inne. Programy z tej grupy wybierane są poprzez osoby chcące zaakcentować wszechstronną wydolność bazującą na bieganiu.

.

Kondycja + elementy siłowe – program ukierunkowany, podobnie jak poprzedni, na wszechstronną wydolność, ale dodatkowo z elementami wytrzymałości siłowej, wykonywanej na siłowni. Ponadto profil obciążeń wydolnościowych bardziej przesunięty w kierunku wydolności mieszanej i beztlenowej (w porównaniu do programu Kondycja – teren).   Ogólnie program akcentuje wydolność organizmu tlenową, mieszaną i beztlenową oraz dodatkowo akcent na wytrzymałość siłową, która średnio stanowi około 1/3-1/4 obciążeń treningowych, co sprawia, że elementy siłowe stają się uzupełnieniem przygotowania kondycyjnego (w ramach akcentów siłowych również wykonywane są ćwiczenia crossfitowe, czy funkcjonalne). Programy z tej grupy wybierane są poprzez osoby chcące zaakcentować wszechstronną wydolność wraz z elementami siłowymi (sporty podobne do testów typu Bieg Katorżnika, czy inne ekstremalne biegi z przeszkodami).

KROK 2 - Wybór obciążeń ORMAsystem

Obejmuje oszacowanie stopnia zaawansowania, aby obciążenia treningowe były dopasowane do organizmu.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

Strefa 1 – rozpoczynające trening przygotowania fizycznego.

.

Strefa ta jest dla zawodników rozpoczynających trening ogólnorozwojowy ukierunkowany na kondycję z wykorzystaniem głównie poruszania się/biegania w terenie (teren / sala) lub zawodników, których dotychczasowy trening ogólnorozwojowy trwa nie dłużej niż 10-12miesięcy. Inaczej mówiąc strefa ta jest dla zawodników początkujących z punktu widzenia przygotowania ogólnorozwojowego akcentującego szeroko rozumianą wydolność. Programy w tej strefie zakładają trening 2x w tygodniu z dodatkowym treningiem opcjonalnym (2x +1) lub 3x w tygodniu. Trening opcjonalny nie jest wliczany w obciążenia. Strefa ta uwzględnia prawidłowy wzorzec budowania wydolności. Czas poszczególnych treningów mieści się w zakresie 60-90min.

.

Strefa 2 – wykonujących trening przygotowania fizycznego.

.

Strefa ta jest dla zawodników, których trening ogólnomotoryczny ukierunkowany na kondycję trwa dłużej niż 10-12miesięcy. W strefie tej zakłada się, że zawodnik posiada wstępne przygotowanie bazy motorycznej, która następnie (w ramach wybranego programu) jest rozwijana i kierunkowana na wzorzec budowania cech motorycznych (wydolnościowych) dla zawodnika średniozaawansowanego i zaawansowanego. Zatem w strefie tej występują wyższe obciążenia, gdyż zakłada się bazowanie na wstępnie przygotowanym zawodniku. W strefie tej przewidziano trening ogólnorozwojowy 2x + 1 (dodatkowy) oraz 3x + 1 (dodatkowy). Trening dodatkowy to trening, który jest wliczany w system obciążeń i zakłada się, że jedynie opcjonalnie może zostać opuszczony, czyli oprócz treningów głównych dość często będzie wykonywany. Czas poszczególnych treningów mieści się w zakresie 75-120min.

Ogólnie:  do wyboru stref należy podejść tak, że

 

  1. Jeśli nie były wykonywane trening ogólnomotoryczne lub były wykonywane sporadycznie oprócz regularnych treningów uprawianej dyscypliny  – wybierz strefę 1
  2. Jeśli od dłuższego czasu w miarę regularnie wykonujesz treningi motoryczne, czyli posiadasz wstępne przygotowanie wydolnościowe i sprawnościowe –wybierz strefę 2

185031 - shoes snickers streamline

KROK 3 - Ilość treningów

Umożliwia wybranie ilości treningów w tygodniu, na które będzie napisany program.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

Przypominamy, aby wybór ilości treningów stanowił realne możliwości realizacji treningów ogólnorozwojowych (oprócz realizowanych w uprawianej dyscyplinie). W praktyce lepiej jest realizować program o mniejszej ilości treningów w tygodniu, ale regularnie niż program o większej ilości treningów, które w praktyce będą opuszczane. Jest to bardzo ważne, gdyż treningi w programach są tak ułożone, że wzajemnie się uzupełniają w procesie budowania bazy motorycznej, przez co regularny brak wykonania jednego lub więcej treningów istotnie wpływa na skuteczność realizowanego programu.

 .

Uwaga do stref – różnice między treningiem opcjonalnym, a dodatkowym

 .

  1. W strefie 1 zakłada się trening opcjonalny, czyli trening, który może być opuszczany. Trening ten uzupełnia proces treningowy, ale nie jest wymagany, aby osiągnąć cel. Dlatego dla rozkładu 2+1 można założyć odpowiednio 2 główne treningi.
  2. W strefie 2 trening dodatkowy jest już wliczany w obciążenia, czyli zakłada się w miarę regularne wykonywanie, a jedynie sporadyczne opuszczenie tego treningu. Czyli, aby osiągnąć cel zaleca się jego wykonywanie.

Dodatkowa uwaga do ilości treningów – ilość treningów w tygodniu to możliwości czasowe na trening ogólnorozwojowy (oprócz treningów zasadniczych), co nie jest równoznaczne, że każdy tydzień będzie miał zawsze taką ilość treningów. Faktyczna ilość treningów wynika z etapu sezonu, danego mikro cyklu (np.: startowy, regeneracyjny bazowy itd.), czy zastosowanych obciążeń i poziomu wytrenowania.

.

Należy dodać, że zawsze po całym cyklu będzie możliwość wyboru innej, dostępnej ilości dni treningowych z zachowaniem ciągłości procesu treningowego. Natomiast w obrębie cyklu będzie możliwość dokonania modyfikacji poprzez konsultacje treningowe.

185093 - dashboard speed streamline

KROK 4 - Aktywności uzupełniające

To wybór dodatkowych opcji takich jak: treningi uzupełniające, treningi przejściowe, czy dodatkowe sprecyzowanie celu lub programu.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

W kroku tym należy wybrać dodatkową aktywność, która uzupełni kompleksowy proces motoryczny – czas trwania dodatkowych aktywności to 20-30min: Aktywności dostępne to:

.

Ćwiczenia gibkościowe – ćwiczenia ukierunkowane na zwiększenie ruchomości w stawach tzw „rozciąganie”. Dla tych ćwiczeń uwzględnia się zalecany stopień rozciągnięcia mięśni dla wszechstronnego przygotowania motorycznego. Ćwiczenia te przewidziane są średnio 2x w tygodniu.

.

Bez ćwiczeń dodatkowych –  opcja, którą należy wybrać jeśli nie ma możliwości na ćwiczenia dodatkowe (uzupełniające), a wtedy zostaną one uwzględnione w treningu ogólnomotoycznym.

.

Uwaga:

.

Jeśli nie ma możliwości czasowych na dodatkowe trening uzupełniające należy wybrać „bez dodatkowych ćwiczeń”, gdyż wtedy niezbędne ćwiczenia gibkościowe będą stanowiły tok treningów ogólnomotorycznych.

Zamówienie w 4 prostych krokach

Etap 1 zamówienia programu przejdziesz samodzielnie przy konfiguracji produktu w sklepie.

Dawid Kurasiak

TRENER ORMAsystem



Wygodnie i szybko kup program

z pomocą trenera

  • skorzystaj z prostego formularza kontaktowego (kliknij poniższy przycisk)
  • napisz co trenujesz i jaki masz cel
  • trener skontaktuje się z Tobą (mailowo, lub telefonicznie)
  • wspólnie wybierzecie najlepszą opcję dla Ciebie
  • program zostanie przygotowany na bazie rozmów i ankiety

Nadal zastanawiasz się co wybrać?

Zadzwoń służymy pomocą

+48 32 445 02 48

Napisz bezpośrednio do trenera: dawid@ormasystem.pl

Udostępnij
+1
Tweetnij
Udostępnij
Przypnij
Stumble