fbpx

Redukcja tłuszczu

Efektywne spalanie tkanki tłuszczowej

Kup program z pomocą trenera, lub zamów samodzielnie w 4 krokach

92% osób nigdy nie realizuje swoich celów, powód? brak konkretnego planu! tak jest w każdej dziedzinie życia

185093 - dashboard speed streamline

KROK 1 - Twój cel

Obejmuje wybór odpowiedniej dyscypliny, na którą program będzie napisany.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

Należy wybrać aktywności poprzez, które realizowana będzie redukcja tkanki tłuszczowej. Wybór oparty jest o akcent siłowy oraz aerobowy. Akcent siłowy może być realizowany na typowej siłowni lub w warunkach domowych (wtedy wykorzystane będą sprzęty typu ORMAstick, gumy typu: Thera band lub inne dodatkowe, proste sprzęty sportowe). Akcent aerobowy możliwy do wykonania z wykorzystaniem biegania (teren/bieżnia), roweru (domowy/tradycyjny) lub basen (warunkiem jest umiejętność pływania).

Dostępne opcje połączenia treningu siłowego z aerobowym:

  • siłownia + bieganie
  • siłownia + rower
  • siłownia + basen
  • trening w domu + bieganie
  • trening w domu + rower
  • trening w domu + basen

Aby proces redukcji był skuteczny prosimy o wybór najbardziej lubianych form aktywności, a jednocześnie przypominamy, że zawsze po każdym cyklu będzie możliwość zmiany (jednakże warto jest wybrać takie aktywności, których realizacja możliwa będzie przez cały sezon).

KROK 2 - Wybór obciążeń ORMAsystem

Obejmuje oszacowanie stopnia zaawansowania, aby obciążenia treningowe były dopasowane do organizmu.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

Strefa 1 – rozpoczynający trening

 

Strefa ta jest dla osób, które rozpoczynają trening, czyli nigdy wcześniej nie trenowały lub przerwa od regularnego dowolnego treningu była większa niż 2-3lata. W strefie tej trening będzie w sposób płynny i bezpieczny wprowadzał do regularnej aktywności, czyli uwzględni „ruszenie” organizmu. W okresie wprowadzenia przewiduje się treningi w zakresie 20-45min, aby docelowo dość do regularnego 45-90min treningu. W okresie wprowadzenia czas dotyczy najważniejszego akcentu, czyli całkowity czas treningu może być trochę dłuższy.

Strefa 2 – aktywny

 

Strefa ta jest osób, które przeszły wstępny okres „ruszenia”, czyli są na tyle sprawne, że możliwy jest regularny trening wydolnościowo-siłowy. Zazwyczaj strefa ta jest wybierana przez osoby aktywne, również z kilkumiesięcznym doświadczeniem treningowym, które dążą do intensyfikacji procesu redukcji. W strefie tej nie ma okresu wprowadzenia w treningu (jak to ma miejsce w poprzedniej), a zakłada się, że osoba jest w stanie dość intensywnie ćwiczyć poświęcając na trening 45-90min.

Indywidualizacja programu
(dlaczego najważniejsza jest realna ilość treningów w tygodniu?)

 

W trakcie wyboru strefy prosimy kierować się wytycznymi ilości treningów w tygodniu możliwych do regularnego wykonania oraz podziałem na rozpoczynający lub aktywny zgodnie z powyższym opisem. Według procedury zamówienia po wybraniu programu wysyłana jest dodatkowa ankieta, w której będziemy prosili o odpowiedzi na pytania, które umożliwią nam zindywidualizowanie wybranego programu pod względem obciążeń. Dlatego też może się zdarzyć, że po analizie ankiety zostanie zaproponowany program z innej strefy.

185031 - shoes snickers streamline

KROK 3 - Ilość treningów

Umożliwia wybranie ilości treningów w tygodniu, na które będzie napisany program.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

Przypominamy, aby wybór ilości treningów stanowił realne możliwości realizacji. W praktyce lepiej jest realizować program o mniejszej ilości treningów w tygodniu ale regularnie niż program o większej ilości treningów, które w praktyce będą opuszczane. Jest to bardzo ważne, gdyż treningi w programach są tak ułożone, że wzajemnie się uzupełniają w procesie treningowym, przez co regularny brak wykonania jednego lub więcej treningów istotnie wpływa na skuteczność realizowanego programu.

 

Dla redukcji w kolejnym kroku będzie możliwość wybrania treningów opcjonalnych, które mogą wspomóc proces redukcji, ale których ewentualne opuszczenie nie powinno wpłynąć na ostateczny efekt. Dlatego na tym etapie jeśli nie ma pewności, co do regularnych treningów lepiej jest wybrać ich mniej, a rozbudować program o opcjonalne (krok następny).

 

Należy też dodać, że zawsze po całym cyklu będzie możliwość wyboru innej, dostępnej ilości dni treningowych z zachowaniem ciągłości procesu treningowego. Natomiast w obrębie cyklu będzie możliwość dokonania modyfikacji poprzez konsultacje treningowe.

Dostępna ilość treningów w tygodniu

 

Dla osób rozpoczynających trening – 3x / tydz., 4x / tydz

Dla osób aktywnych – 3x / tydz., 4x / tydz., 5x / tydz.

185093 - dashboard speed streamline

KROK 4 - Aktywności uzupełniające

To wybór dodatkowych opcji takich jak: treningi uzupełniające, treningi przejściowe, czy dodatkowe sprecyzowanie celu lub programu.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

W kroku tym należy wybrać dodatkowe opcjonalne treningi, które uzupełnią treningi podstawowe. Treningi opcjonalne mogą być opuszczane, choć warto je realizować aby proces redukcji był efektywniejszy. Treningi opcjonalne są krótkimi treningami (około 20min), które mogą być wykonywane np.: rano. Ilość treningów podstawowych i opcjonalnych łącznie nie powinna przekraczać 6 w tygodniu – chodzi o to, aby w przypadku realizacji treningów podstawowych i opcjonalnych pozostał jeden dzień wolny na regenerację.

 

Jeśli nie ma możliwości, aby treningi opcjonalne były wykonywane prosimy wybrać bez treningów, wtedy treningi podstawowe mogą być trochę dłuższe (maksymalnie do 5-10min).

Zamówienie w 4 prostych krokach

Etap 1 zamówienia programu przejdziesz samodzielnie przy konfiguracji produktu w sklepie.

Dawid Kurasiak

TRENER ORMAsystem



Wygodnie i szybko kup program

z pomocą trenera

  • skorzystaj z prostego formularza kontaktowego (kliknij poniższy przycisk)
  • napisz co trenujesz i jaki masz cel
  • trener skontaktuje się z Tobą (mailowo, lub telefonicznie)
  • wspólnie wybierzecie najlepszą opcję dla Ciebie
  • program zostanie przygotowany na bazie rozmów i ankiety

Nadal zastanawiasz się co wybrać?

Zadzwoń służymy pomocą

+48 32 445 02 48

Napisz bezpośrednio do trenera: dawid@ormasystem.pl

Udostępnij
+1
Tweetnij
Udostępnij
Przypnij
Stumble