fbpx

Siłownia domowa

Wybierz swój cel

Kup program z pomocą trenera, lub zamów samodzielnie w 4 krokach

92% osób nigdy nie realizuje swoich celów, powód? brak konkretnego planu! tak jest w każdej dziedzinie życia

185093 - dashboard speed streamline

Twoja dyscyplina

Krok 1 obejmuje wybór odpowiedniej dyscypliny, na którą program będzie napisany. Po wyborze dyscypliny nastąpi wejście w różne dostępne dla niej opcje.

Wybór obciążeń Ormasystem

Krok 2 obejmuje oszacowanie stopnia zaawansowania, aby obciążenia treningowe były dopasowane do organizmu.

185031 - shoes snickers streamline

Ilość treningów

Krok 3 umożliwia wybranie ilości treningów w tygodniu, na które będzie napisany program.

185093 - dashboard speed streamline

Aktywności uzupełniające

Krok 4 to wybór dodatkowych opcji takich jak: treningi uzupełniające, treningi przejściowe, czy dodatkowe sprecyzowanie celu.

185093 - dashboard speed streamline

KROK 1 - Twoja dyscyplina

Obejmuje wybór odpowiedniej dyscypliny, na którą program będzie napisany.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

Trening na siłowni domowej realizowany jest z uwzględnieniem najbardziej podstawowych sprzętów siłowych tj ławki z możliwością regulacji nachylenia, sztangi oraz hantli. Dla ćwiczeń na grzbiet możliwe jest wykorzystanie wyciągu (stosu) lub z wykorzystaniem sztangi i hantli.  Założeniem treningu jest maksymalne wykorzystanie podstawowego sprzętu siłowego.

.

Należy wybrać cel treningu siłowego. Wybrany kierunek będzie najsilniej akcentowany podczas treningów siłowych.

.

W przypadku wybrania celu masa/siła lub rzeźba/wytrzymałość siłowa cele te będą przeważały w cyklach treningowych w sezonie. Co oznacza, że akcent rozwijający masę/siłę lub rzeźbę /wytrzymałość siłową (w zależności od wyboru) będzie występował znacznie  częściej (większość cykli w sezonie),  ale aby zachować prawidłowość metodyczną treningu będzie przynajmniej jeden raz w sezonie akcent przeciwstawny (dla wyboru masa/siła, będzie jeden cykl lub część cyklu akcentująca rzeźbę/wytrzymałość siłową i analogicznie dla rzeźby/wytrzymałości siłowej będzie jeden cykl lub część akcentująca masę/siłę).

.

Dla wyboru kompleksowe – proporcje ćwiczeń będą miały charakter zrównoważony, czyli będą występowały cykle ukierunkowane na masę/siłę oraz rzeźbę/wytrzymałość siłową w sezonie.

 

KROK 2 - Wybór obciążeń ORMAsystem

Obejmuje oszacowanie stopnia zaawansowania, aby obciążenia treningowe były dopasowane do organizmu.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

Strefa 1 – rozpoczynające trening przygotowania fizycznego.

 

Strefa ta jest dla osób, które rozpoczynają trening, czyli nigdy wcześniej nie trenowały lub przerwa od regularnego dowolnego treningu siłowego była większa niż 2-3lata. W strefie tej trening będzie w sposób płynny i bezpieczny wprowadzał do regularnej aktywności, czyli uwzględni „ruszenie” organizmu. W okresie wprowadzenia przewiduje się treningi w zakresie 45-60min, aby docelowo dość do regularnego 75-90min treningu. W okresie wprowadzenia czas dotyczy najważniejszego akcentu, czyli całkowity czas treningu może być trochę dłuższy.

 

Strefa 2 – wykonujących trening przygotowania fizycznego.

 

Strefa ta jest dla osób, które przeszły wstępny okres „ruszenia”, czyli są na tyle sprawne, że możliwy jest regularny trening wydolnościowo-siłowy. Zazwyczaj strefa ta jest wybierana przez osoby aktywne, również z kilkumiesięcznym doświadczeniem treningowym, które dążą do intensyfikacji procesu wszechstronnego treningu siłowego. W strefie tej nie ma okresu wprowadzenia w treningu (jak to ma miejsce w poprzedniej), a zakłada się, że osoba jest w stanie dość intensywnie ćwiczyć poświęcając na trening 75-120min.

Indywidualizacja programu

(dlaczego najważniejsza jest realna ilość treningów w tygodniu?)

 

W trakcie wyboru strefy prosimy kierować się wytycznymi ilości treningów w tygodniu możliwych do regularnego wykonania oraz podziałem na rozpoczynający lub aktywny zgodnie z powyższym opisem. Według procedury zamówienia po wybraniu programu wysyłana jest dodatkowa ankieta, w której będziemy prosili o odpowiedzi na pytania, które umożliwią nam zindywidualizowanie wybranego programu pod względem obciążeń. Dlatego też może się zdarzyć, że po analizie ankiety zostanie zaproponowany program z innej strefy.

185031 - shoes snickers streamline

KROK 3 - Ilość treningów

Umożliwia wybranie ilości treningów w tygodniu, na które będzie napisany program.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

Przypominamy, aby wybór ilości treningów stanowił realne możliwości realizacji. W praktyce lepiej jest realizować program o mniejszej ilości treningów w tygodniu ale regularnie niż program o większej ilości treningów, które w praktyce będą opuszczane. Jest to bardzo ważne, gdyż treningi w programach są tak ułożone, że wzajemnie się uzupełniają w procesie treningowym, przez co regularny brak wykonania jednego lub więcej treningów istotnie wpływa na skuteczność realizowanego programu.

.

Należy też dodać, że zawsze po całym cyklu będzie możliwość wyboru innej, dostępnej ilości dni treningowych z zachowaniem ciągłości procesu treningowego lub innego celu. Natomiast w obrębie cyklu będzie możliwość dokonania modyfikacji poprzez konsultacje treningowe.

Dostępna ilość treningów w tygodniu

 

Dla osób rozpoczynających trening – 2 treningi, 3 treningi 

Dla osób aktywnych – 2 treningi + 1 (opcjonalny), 3 treningi + 1 (opcjonalny)

185093 - dashboard speed streamline

KROK 4 - Aktywności uzupełniające

To wybór dodatkowych opcji takich jak: treningi uzupełniające, treningi przejściowe, czy dodatkowe sprecyzowanie celu lub programu.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

W kroku tym należy wybrać dodatkowe opcjonalne treningi, które uzupełnią treningi podstawowe. Treningi opcjonalne mogą być opuszczane, a w przypadku realizacji należy na nie przeznaczyć dodatkowy dzień treningowy. Trening opcjonalne to:

.

Dodatkowe treningi aerobowe, które wzbogacają trening siłowy o akcenty aerobowe dzięki którym dodatkowo akcentowany jest układ krążeniowy, co stanowi zrównoważenie bodźca siłowego dla organizmu. Ćwiczenia te można realizować na bieżni, rowerku lub wioślarzu.

.

Dodatkowe ćwiczenia gibkościowe, które wspomagają proces zachowania prawidłowego rozciągnięcia (zachowania zakresu ruchu).

.

Dla osób, które nie mają możliwości, aby wprowadzić dodatkowe ćwiczenia należy wybrać opcję bez ćwiczeń. Wybór opcji bez ćwiczeń sprawi, że ćwiczenia aerobowe oraz gibkoścowe będą w sposób proporcjonalny dodane do dni treningowych, zgodnie z metodyką prawidłowego procesu treningowego.

Zamówienie w 4 prostych krokach

Etap 1 zamówienia programu przejdziesz samodzielnie przy konfiguracji produktu w sklepie.

Dawid Kurasiak

TRENER ORMAsystem



Wygodnie i szybko kup program

z pomocą trenera

  • skorzystaj z prostego formularza kontaktowego (kliknij poniższy przycisk)
  • napisz co trenujesz i jaki masz cel
  • trener skontaktuje się z Tobą (mailowo, lub telefonicznie)
  • wspólnie wybierzecie najlepszą opcję dla Ciebie
  • program zostanie przygotowany na bazie rozmów i ankiety

Nadal zastanawiasz się co wybrać?

Zadzwoń służymy pomocą

+48 32 445 02 48

Napisz bezpośrednio do trenera: dawid@ormasystem.pl

Udostępnij
+1
Tweetnij
Udostępnij
Przypnij
Stumble