fbpx

Wioślarz

Wybierz swój cel

Kup program z pomocą trenera, lub zamów samodzielnie w 4 krokach

92% osób nigdy nie realizuje swoich celów, powód? brak konkretnego planu! tak jest w każdej dziedzinie życia

185093 - dashboard speed streamline

Twoja dyscyplina

Krok 1 obejmuje wybór odpowiedniej dyscypliny, na którą program będzie napisany. Po wyborze dyscypliny nastąpi wejście w różne dostępne dla niej opcje.

Wybór obciążeń Ormasystem

Krok 2 obejmuje oszacowanie stopnia zaawansowania, aby obciążenia treningowe były dopasowane do organizmu.

185031 - shoes snickers streamline

Ilość treningów

Krok 3 umożliwia wybranie ilości treningów w tygodniu, na które będzie napisany program.

185093 - dashboard speed streamline

Aktywności uzupełniające

Krok 4 to wybór dodatkowych opcji takich jak: treningi uzupełniające, treningi przejściowe, czy dodatkowe sprecyzowanie celu.

185093 - dashboard speed streamline

KROK 1 - Twoja dyscyplina

Obejmuje wybór odpowiedniej dyscypliny, na którą program będzie napisany.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

Głównym sprzętem wykorzystywanym do treningu jest wioślarz, który może występować w następnych konfiguracjach:

.

Wioślarz – trening tylko na wioślarzu, który wzbogacony jest o ćwiczenia funkcjonalne np.: ćwiczenia wzmacniające lędźwie m. brzucha, które nie wymagają dodatkowego sprzętu.

.

Wioślarz + ORMAstick – trening na wioślarzu połączony z ćwiczeniami funkcjonalnymi wykonywanymi z wykorzystaniem urządzenia typu ORMAstick. Dzięki połączeniu wioślarza z ORMAstick możliwe jest wykonanie wszechstronnego treningu wydolnościowo-siłowego akcentującego wszystkie partie mięśniowe.

.

Wioślarz + TRX – trening na wioślarzu połączony z ćwiczeniami funkcjonalnymi wykonywanymi z wykorzystaniem TRX’a. Połączenie wioślarza z TRX umożliwia wykonanie wszechstronnego treningu wydolnościowo-siłowego z dużą ilością ćwiczeń funkcjonalnych TRX.

.

Wioślarz + siłownia domowa – trening na wioślarzu połączony z krótkimi ćwiczeniami siłowymi wykorzystującymi podstawowy sprzęt siłowy (ławeczka, hantle, sztanga). Połączenie wioślarza z siłownią domową umożliwia wykonanie wszechstronnego treningu wydolnościowo-siłowego.

Uwaga

Należy zaznaczyć, że wioślarz jest zawsze sprzętem najbardziej akcentowanym. Jeśli szukasz tylko treningu na wioślarzu wybierz konfigurację Wioślarz. Natomiast jeśli szukasz treningu wszechstronnego, w którym głownie akcentowany ma być wioślarz oraz dodatkowo inne partie mięśniowe wybierz jedną z pozostałych konfiguracji (w zależności od posiadanego sprzętu lub możliwości zakupu). Zazwyczaj początkowo wybierane jest połączenie z ORMAstick lub siłownią domową. Ćwiczenia na TRX są trudniejsze niż ORMAstick / siłownia domowa dlatego zazwyczaj wybierane są w kolejnych sezonach.

KROK 2 - Wybór obciążeń ORMAsystem

Obejmuje oszacowanie stopnia zaawansowania, aby obciążenia treningowe były dopasowane do organizmu.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

Strefa 1 – rozpoczynające trening przygotowania fizycznego.

 

Strefa ta jest dla osób, które rozpoczynają trening, czyli nigdy wcześniej nie trenowały lub przerwa od regularnego dowolnego treningu wydolnościowo-siłowego była większa niż 2-3lata. W strefie tej trening będzie w sposób płynny i bezpieczny wprowadzał do regularnej aktywności, czyli uwzględni „ruszenie” organizmu. W okresie wprowadzenia przewiduje się treningi w zakresie 45-60min, aby docelowo dość do regularnego 75-90min treningu. W okresie wprowadzenia czas dotyczy najważniejszego akcentu, czyli całkowity czas treningu może być trochę dłuższy.

 

Strefa 2 – wykonujących trening przygotowania fizycznego.

 

Strefa ta jest dla osób, które przeszły wstępny okres „ruszenia”, czyli są na tyle sprawne, że możliwy jest regularny trening wydolnościowo-siłowy. Zazwyczaj strefa ta jest wybierana przez osoby aktywne, również z kilkumiesięcznym doświadczeniem treningowym, które dążą do intensyfikacji procesu wszechstronnego treningu wydolnościowo-siłowego z wykorzystaniem m.in. wioślarza. W strefie tej nie ma okresu wprowadzenia w trening (jak to ma miejsce w poprzedniej), a zakłada się, że osoba jest w stanie dość intensywnie ćwiczyć poświęcając na trening 75-120min. W strefie tej przewiduje się trening dodatkowy, który wliczany jest system obciążeń treningowych, gdyż jedynie opcjonalnie może być pominięty (np.: dla 3x + 1 dodatkowy – realny czas na trening to 4x w tygodniu z opcjonalną, ale nie regularną możliwością opuszczenia treningu).

Indywidualizacja programu

(dlaczego najważniejsza jest realna ilość treningów w tygodniu?)

 

W trakcie wyboru strefy prosimy kierować się wytycznymi ilości treningów w tygodniu możliwych do regularnego wykonania oraz podziałem na rozpoczynający lub aktywny zgodnie z powyższym opisem. Według procedury zamówienia po wybraniu programu wysyłana jest dodatkowa ankieta, w której będziemy prosili o odpowiedzi na pytania, które umożliwią nam zindywidualizowanie wybranego programu pod względem obciążeń. Dlatego też może się zdarzyć, że po analizie ankiety zostanie zaproponowany program z innej strefy.

185031 - shoes snickers streamline

KROK 3 - Ilość treningów

Umożliwia wybranie ilości treningów w tygodniu, na które będzie napisany program.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

Przypominamy, aby wybór ilości treningów stanowił realne możliwości wykonania. W praktyce lepiej jest realizować program o mniejszej ilości treningów w tygodniu, ale regularnie niż program o większej ilości treningów, które będą opuszczane. Jest to bardzo ważne, gdyż treningi w programach są tak ułożone, że wzajemnie się uzupełniają w procesie treningowym, przez co regularny brak wykonania jednego lub więcej treningów istotnie wpływa na skuteczność realizowanego programu.

.

Trening dodatkowy dla strefy 2 – to trening, który wliczany jest w system obciążeń i możliwe jest jego sporadyczne opuszczenie, czyli z punktu widzenia procesu treningowego zakłada się w miarę regularną realizację. Dlatego realny czas dla 2x + 1dodatkow to 3 treningi w tygodniu i analogicznie dla 3x +1dodatkow to 4 treningi w tygodniu.

.

Należy też dodać, że zawsze po całym cyklu będzie możliwość wyboru innej, dostępnej ilości dni treningowych z zachowaniem ciągłości procesu treningowego lub innego celu. Natomiast w obrębie cyklu będzie możliwość dokonania modyfikacji poprzez konsultacje treningowe.

Dostępna ilość treningów w tygodniu

 

Dla osób rozpoczynających trening – 2 treningi, 3 treningi 

Dla osób aktywnych – 2 treningi + 1 (opcjonalny), 3 treningi + 1 (opcjonalny)

185093 - dashboard speed streamline

KROK 4 - Aktywności uzupełniające

To wybór dodatkowych opcji takich jak: treningi uzupełniające, treningi przejściowe, czy dodatkowe sprecyzowanie celu lub programu.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

W kroku tym należy wybrać dodatkowe opcjonalne treningi, które uzupełnią treningi podstawowe. Treningi te są opcjonalne mogą być opuszczane i są to zazwyczaj krótkie „poranne” ćwiczenia trwające do 20-30min.

.

Dodatkowe treningi aerobowe, które stanowią 20-30 minutowe ćwiczenia na rowerze. Są polecane dla osób, które oprócz treningu podstawowego chciałby mieć krótkie sesje poranne. Zazwyczaj są wybierane jeśli na trening podstawowy można przeznaczyć mniej dni w tygodniu, jako uzupełnienie bodźca treningowego.

.

Dodatkowe ćwiczenia gibkościowe, które uzupełniają bodziec treningowy o ćwiczenia rozciągające. Ćwiczenia te trwają do 20min i są przewidziane jako „poranne” krótkie sesje ćwiczeniowe 1-2x w tygodniu. Zazwyczaj wybierane są przez osoby, które chciałby zaakcentować zwiększenie rozciągnięcia mięśni (gibkości organizmu).

.

Dla osób, które nie mają możliwości, aby wprowadzić dodatkowe ćwiczenia należy wybrać opcję bez ćwiczeń. Wybór opcji bez ćwiczeń sprawi, że ćwiczenia aerobowe oraz gibkoścowe będą w sposób proporcjonalny dodane do dni treningowych, zgodnie z metodyką prawidłowego procesu treningowego.

Zamówienie w 4 prostych krokach

Etap 1 zamówienia programu przejdziesz samodzielnie przy konfiguracji produktu w sklepie.

Dawid Kurasiak

TRENER ORMAsystem



Wygodnie i szybko kup program

z pomocą trenera

  • skorzystaj z prostego formularza kontaktowego (kliknij poniższy przycisk)
  • napisz co trenujesz i jaki masz cel
  • trener skontaktuje się z Tobą (mailowo, lub telefonicznie)
  • wspólnie wybierzecie najlepszą opcję dla Ciebie
  • program zostanie przygotowany na bazie rozmów i ankiety

Nadal zastanawiasz się co wybrać?

Zadzwoń służymy pomocą

+48 32 445 02 48

Napisz bezpośrednio do trenera: dawid@ormasystem.pl

Udostępnij
+1
Tweetnij
Udostępnij
Przypnij
Stumble