fbpx

ZDROWY KRĘGOSŁUP

Wybierz swój cel

Kup program z pomocą trenera, lub zamów samodzielnie w 4 krokach

92% osób nigdy nie realizuje swoich celów, powód? brak konkretnego planu! tak jest w każdej dziedzinie życia

185093 - dashboard speed streamline

Twoja dyscyplina

Krok 1 obejmuje wybór odpowiedniej dyscypliny, na którą program będzie napisany. Po wyborze dyscypliny nastąpi wejście w różne dostępne dla niej opcje.

Wybór obciążeń Ormasystem

Krok 2 obejmuje oszacowanie stopnia zaawansowania, aby obciążenia treningowe były dopasowane do organizmu.

185031 - shoes snickers streamline

Ilość treningów

Krok 3 umożliwia wybranie ilości treningów w tygodniu, na które będzie napisany program.

185093 - dashboard speed streamline

Aktywności uzupełniające

Krok 4 to wybór dodatkowych opcji takich jak: treningi uzupełniające, treningi przejściowe, czy dodatkowe sprecyzowanie celu.

185093 - dashboard speed streamline

KROK 1 - Twoja dyscyplina

Obejmuje wybór celu, na który program będzie napisany.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

W tej kategorii programów głównym celem jest profilaktyka i prewencja mięśni grzbietu, kręgosłupa oraz postawy. Dlatego główny nacisk kładziony jest na ćwiczenia wzmacniające mięśnie posturalne chroniące kręgosłup oraz ogólnie wzmocnienie grzbietu i zachowanie prawidłowej postawy, co zapewni optymalne warunki do pracy kręgosłupa.  Programy w tej grupie są napisane głównie na ćwiczenia w domu z wykorzystaniem Gym Sticka oraz innych prostych przyrządów i sprzętów (np.: gumy ćwiczeniowe, poduszki do balansu itd.). Należy też dodać, że w kategorii tej oferowana jest tylko jedna strefa treningowa, czyli zakłada się, że po całym jednym sezonie poświęconym na wzmocnienie kręgosłupa będzie można przejść do innych programów treningowych.

.

Uwaga:

.

  1. Osoby, które oprócz ćwiczeń na kręgosłup mają możliwość ćwiczeń wydolnościowych (np.: posiadają orbitrek, wioślarza, rowerek stacjonarny, czy mogą włączyć do treningu basen, lub Nordic Walking) – wybór tych uzupełniających, wydolnościowych ćwiczeń/aktywności będzie w korku 4.
  2. Osoby z dużą nadwagą, dla których zmniejszenie masy ciała jest zasadniczym celem profilaktyki kręgosłupa powinny wybrać program z kategorii redukcji masy ciała.

KROK 2 - Wybór obciążeń ORMAsystem

Obejmuje oszacowanie stopnia zaawansowania, aby obciążenia treningowe były dopasowane do organizmu.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

Programy oferowane są tylko dla jednej strefy, czyli na jeden sezon, gdyż po ich skrupulatnym wykonaniu wzmocnienie kręgosłupa będzie na tyle prawidłowe, że umożliwi wybór innych kategorii programów.

.

Strefa 1 – rozpoczynające trening wzmacniający kręgosłup

.

Strefa ta jest dla osób rozpoczynających trening ukierunkowany na profilaktykę i prewencję kręgosłupa. W programach zakłada się, że osoba jest w stanie wykonywać regularne ćwiczenia fizyczne, czyli stan zdrowia, w tym stan kręgosłupa nie ogranicza znacznie ćwiczeń. Programy treningowe mają na celu wzmocnienie „gorsetu mięśniowego” oraz poprawę ruchomości i stabilizacji postawy, a nie są programami rehabilitacji po urazach, przeciążeniach wymagających najpierw działań rehabilitacyjnych umożliwiających przywrócenie do funkcjonalności. Osoba wybierająca program powinna być w stanie wykonać proste ćwiczenia wzmacniające. W ramach tej strefy proponujemy trening 2x w tygodniu z jednym treningiem opcjonalnym (2x + 1) lub 3x w tygodniu z jednym treningiem opcjonalnym (3x + 1). Trening opcjonalny, to trening, który nie jest wliczany w system obciążeń i który może być opuszczany. Natomiast jego realizacja dodatkowo uzupełnia proces treningowy. Czas poszczególnych treningów mieści się w zakresie 45-90min.

Indywidualizacja programu

(dlaczego najważniejsza jest realna ilość treningów w tygodniu?)

.

W trakcie wyboru strefy prosimy kierować się wytycznymi ilości treningów w tygodniu możliwych do regularnego wykonania oraz powyższym opisem stażu treningowego. Zgodnie z procedurą zamówienia po wybraniu programu wysyłana jest dodatkowa ankieta, w której będziemy prosili o szczegółowe informacje niezbędne do zindywidualizowania programu pod względem ćwiczeń i obciążeń.

.

Uwagi do systemu obciążeń

.

Przedstawiony system obciążeń treningu oraz tygodni jest naszym autorskim systemem, w którym obciążenie treningowe jest wypadkową intensywności, objętości, czasu przerwy i struktury treningu. Przedstawione wartość należy traktować jako średnią, jaka może się pojawić w tygodniach treningowych. Nasz system gwarantuje, że zawsze wiadomo na jakim poziomie kompleksowych obciążeń się trenuje i w razie modyfikacji, czy zmian wprowadzanych podczas konsultacji zostaje zachowana koncepcja obciążeń dla danego poziomu wytrenowania. W każdym cyklu wybranego programu obciążenia są dokładnie przedstawiane.

185031 - shoes snickers streamline

KROK 3 - Ilość treningów

Umożliwia wybranie ilości treningów w tygodniu, na które będzie napisany program.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

Przypominamy, aby wybór ilości treningów stanowił realne możliwości realizacji treningów wzmacniających. W praktyce lepiej jest realizować program o mniejszej ilości treningów w tygodniu, ale regularnie niż program o większej ilości treningów, które będą opuszczane. Jest to bardzo ważne, gdyż treningi w programach są tak ułożone, że wzajemnie się uzupełniają w procesie treningowym, przez co regularny brak wykonania jednego lub więcej treningów istotnie wpływa na skuteczność realizowanego programu.

.

Należy dodać, że zawsze po całym cyklu będzie możliwość wyboru innej, dostępnej ilości dni treningowych z zachowaniem ciągłości procesu treningowego. Natomiast w obrębie cyklu będzie możliwość dokonania modyfikacji poprzez konsultacje treningowe.

185093 - dashboard speed streamline

KROK 4 - Aktywności uzupełniające

To wybór dodatkowych opcji takich jak: treningi uzupełniające, treningi przejściowe, czy dodatkowe sprecyzowanie celu lub programu.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

W kroku tym należy wybrać dodatkową aktywność, która uzupełni kompleksowy proces wzmacniania kręgosłupa  – czas trwania dodatkowych aktywności to 20-30min. Aktywności dostępne to:

.

Ćwiczenia wydolnościowe – są to dodatkowe ćwiczenia wydolnościowe z wykorzystaniem takich sprzętów jak: orbitrek, rowerek stacjonarny, wioślarz, a także aktywności typu basen, Nordic Walkig. Ćwiczenia te uzupełniają proces wzmacniania kręgosłupa o elementy wydolnościowe organizmu. Jeśli zostaną wybrane to w ankiecie do Kroku 2 należy wskazać posiadany sprzęt lub możliwości dodatkowych aktywności, a wtedy program zostanie wzbogacony o ćwiczenia/aktywności wydolnościowe (dodatkowe). Ćwiczenia te przewidziane są średnio 2x w tygodniu jako dodatkowe aktywności (20-30min) lub jako dodatkowe ćwiczenia do treningów zasadniczych.

.

Bez ćwiczeń dodatkowych –  opcja, którą należy wybrać jeśli nie ma możliwości na ćwiczenia/aktywności dodatkowe, a wtedy program będzie zawierał jedynie ćwiczenia ukierunkowane na wzmocnienie kręgosłupa.

Zamówienie w 4 prostych krokach

Etap 1 zamówienia programu przejdziesz samodzielnie przy konfiguracji produktu w sklepie.

Dawid Kurasiak

TRENER ORMAsystem



Wygodnie i szybko kup program

z pomocą trenera

  • skorzystaj z prostego formularza kontaktowego (kliknij poniższy przycisk)
  • napisz co trenujesz i jaki masz cel
  • trener skontaktuje się z Tobą (mailowo, lub telefonicznie)
  • wspólnie wybierzecie najlepszą opcję dla Ciebie
  • program zostanie przygotowany na bazie rozmów i ankiety

Nadal zastanawiasz się co wybrać?

Zadzwoń służymy pomocą

+48 32 445 02 48

Napisz bezpośrednio do trenera: dawid@ormasystem.pl

Udostępnij
+1
Tweetnij
Udostępnij
Przypnij
Stumble