fbpx

Specjalistyczne przygotowanie motoryczne TENIS

ORMAsystem to programy treningowe do samodzielnej realizacji napisane przez dr Jacka Świata.

Zaufali nam:

49

Łukasz Urbanek

Mistrzostwo polski prawników + 35. Trenuję tenis ziemny w/zaleceń indywidualnego programu treningowego Ormasport od czterech lat.

Paula Kania

Z Paulą Kanią współpracowaliśmy przez 5 lat (od połowy 2011 do połowy 2016r) w tym czasie Paula poprawiała swój ranking WTA uzyskując w singlu 128 miejsce (06.2015r) oraz ostatecznie na koniec roku 149miejsca, a w deblu miejsce 68 (w 2014r) oraz 73 w 2015r

Magdy Hędrzak

ROK 2018: Młodzieżowe Mistrzostwa Polski 2018r., zdobyte 2 brązowe medale (singiel i debel).
ROK 2019: Magda zdobyła tytuł Mistrza Polski U18 w singlu oraz Wicemistrzostwo Polski U18 w deblu

I wielu innych......

Przenieś swój trening na wyższy poziom

Sam wyznaczasz cel treningowy

dr Jacek Świat ekspert z dziedziny przygotowania fizycznego i dietetyki twórca programów ORMASystem „Moim zadaniem jest ułożyć program treningowy, który będzie realizował Twoje cele treningowe, dodatkowo program uwzględni realną ilość czasu na trening, oraz Twój stopień zaawansowania

Young man playing tennis

Czym jest baza motoryczna w tenisie?

Baza motoryczna, czyli przygotowanie fizyczne to kierunkowe przygotowanie wydolnościowe, siłowe, szybkościowe i koordynacyjne, które zapewnia wysoką efektywność techniczną zawodnika.

Przykład 1 – dwóch zawodników jeden lepszy technicznie, a drugi lepiej przygotowany motorycznie. W konfrontacji prawdopodobieństwo wygranej jest mniej więcej 40/60, co wiąże się z faktem, że proces zmęczenia dość silnie wpływa na utratę czucia kortu, gry i dlatego zawodnik lepszy technicznie ma w konsekwencji mniejsze szanse.
Przykład 2 – Roger Federer – zawodnik o predyspozycjach szybkościowych (profil włókien, wydolność anaerobowa), którego przygotowanie motoryczne zostało silnie ukierunkowane na jego cechy wiodące, czego konsekwencją jest zdolność do generowanie dużej mocy (siły eksplozywnej) przez długi czas. Zatem przygotowanie motoryczne zapewnia wysoką skuteczność, szybkość, zwinność przez kilka setów (na podobnym poziomie), co przekłada się na osiągane wyniki.

Kierunkowe przygotowanie WYDOLNOŚCIOWE

Zależy Ci na poprawie wydolności specyficznej dla tenisisty? Nasze programy treningowe zakładają rozwój wydolności bazowej, a następnie rozwój wydolności kierunkowej i specjalistycznej charakteryzującej pracę meczową/treningową w tenisie

 

Otrzymasz szczegółowo rozpisane treningi biegowe oparte o tętno, czas. Jedyne czego potrzebujesz to pulsometr. Realizację programu ORMAsystem możesz monitorować na ulubionej platformie:

endomondo
runtastic
polar
garmin
Paula Kania3

Siła, dynamika i szybkość (cechy bazujące na szeroko rozumianej sile)

Dowiedz się jak prawidłowo przeprowadzić trening siłowy który przełoży się na grę i poprawi wyniki na korcie.

 

Rozwój bazy siłowej zakłada poprawę siły ogólnej, kierunkowej i specjalistycznej, która warunkuję dynamikę i szybkość na korcie.

Kompleksowy program ORMAsystem

Potrzebujesz kompleksowego przygotowania fizycznego w tenisie? ORMAsystem uwzględnia zarówno rozwój bazy podstawowej, kierunkowej, jak i specjalistycznej występującej w tenisie z uwzględnieniem tzw. wzorca mistrza, czyli specyficznej bazy motorycznej przekładającej się na charakterystykę gry/treningu w tenisie.

 

Programy z tej grupy w sposób właściwy rozwijają zarówno parametry wydolnościowe, jak i siłowo-szybkościowe.

zestaw ORMAstick
łączenie aktywności

Dla naszych zawodników oferujemy specjalistyczny sprzęt ORMAstick, który umożliwia kompleksowy trening dla tenisisty w warunkach domowych i terenowych (sprzęt wraz z kierunkową koncepcją treningową dla tenisisty). Sprzęt ten daje możliwość kompleksowego treningu o cechach siłowych, wytrzymałości siłowej oraz kształtowania sylwetki, który uzupełni Twoje przygotowanie w tenisie.

Często zadawane pytania przez zawodników

Tenisista musi być przygotowany na krótkie, dynamiczne sprinty z szybkimi zmianami kierunków, a także na to, że będzie musiał wykonywać to przez długi okres czasu. Mecz tenisowy może trwać od 1.5 h do nawet 5,6 h. Wymaga to zatem od niego wszechstronnego przygotowania fizycznego o czym większość zawodników zdaje sobie sprawę, ale nie umie znaleźć odpowiedzi na szereg pytań.

Często zadawane pytania przez zawodników:

 

o Jak mam trenować, aby poprawić swoją wydolność, siłę czy szybkość?

o Jak pogodzić treningi na korcie z tzw. ,,ogólnorozwojówką’’?

o Co, kiedy i jak powinienem trenować, aby osiągnąć trwałe efekty?

o Czy trening ogólnorozwojowy będzie się ,,zazębiał’’ z tym na korcie?

o Czy plan treningowy będzie dopasowany do startów w turniejach?

o Czy tenisista potrzebuje indywidualnej diety i suplementacji?

 

Masz podobne pytania? dr Jacek Świat służy pomocą. Zapraszamy do współpracy.

1

lat doświadczenia w prowadzeniu zawodników drogą online

1

zdobytych medali naszych zawodników

1

fanów na FB

Autorski system obciążeń - odpowiednia siła bodźca treningowego do wywołania PROGRESJI

Autorskim Systemie Obciążeń, który gwarantuje zawsze prawidłowo dopasowany do zawodnika bodziec treningowy. System powstał jako wieloletnie doświadczenie w planowaniu kompleksowych programów treningowy, łączących różne formy treningu w jeden wzajemnie stymulujący bodziec treningowy.

 

Dzięki temu ORMAsystem to 114% wyższa skuteczność od osób trenujących samodzielnie bez zaplanowanego treningu (potwierdzone badaniami).

obciążenia

Kup program z pomocą trenera, lub zamów samodzielnie w 4 krokach

92% osób nigdy nie realizuje swoich celów, powód? brak konkretnego planu! tak jest w każdej dziedzinie życia

185093 - dashboard speed streamline

KROK 1 - Twoja dyscyplina

Obejmuje wybór celu na który program będzie napisany.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

Wybór opcji dotyczy wyboru akcentu motorycznego, czyli należy wybrać właściwą dla siebie cechę motoryczną, która będzie najsilniej akcentowana w procesie treningowym. Wybierając właściwą cechę otrzymasz:

 

Wydolność – kompleksowy program treningowy akcentujący specyficzną dla tenisisty wydolność. Rozwój wydolności zakłada poprawę wydolności bazowej, a następnie rozwój wydolności kierunkowej i specjalistycznej charakteryzującej pracę meczową/treningową w tenisie. W ramach tej cechy motorycznej rozwijają jest również wytrzymałość siłowa i elementy siły, ale stanowią one uzupełnienie treningu wydolnościowego. Ogólnie mówiąc wybór tej opcji jest dla zawodników, którym zależy na rozbudowaniu wydolność organizmu pod charakterystykę tenisa.

 

Siła, dynamika i szybkość – kompleksowy program treningowy akcentujący specyficzną dla tenisisty siłę, dynamikę oraz szybkość, (czyli cechy bazujące na szeroko rozumianej sile). Rozwój bazy siłowej zakłada poprawę siły ogólnej, kierunkowej i specjalistycznej, która warunkuję dynamikę i szybkość na korcie. W ramach tej opcji rozwijane są też elementy wydolności, ale stanowią  jedynie niezbędne uzupełnienie treningu siłowo-szybkościowego. Ogólnie mówiąc wybór tej  opcji jest dla zawodników chcących zaakcentować poprawę siły, szybkości i dynamiki ruchów w tenisie, gdyż te cechy są głownie akcentowane w programie treningowym.

Kompleksowe – kompleksowy program treningowy akcentujący wszechstronne przygotowanie fizyczne w tenisie. Przygotowanie uwzględnia zarówno rozwój bazy podstawowej, kierunkowej, jak i specjalistycznej występującej w tenisie z uwzględnieniem tzw. wzorca mistrza, czyli specyficznej bazy motorycznej przekładającej się na charakterystykę gry/treningu w tenisie. Programy z tej grupy w sposób właściwy rozwijają zarówno parametry wydolnościowe, jak i siłowo-szybkościowe. Ogólnie mówiąc jest to kompleksowe przygotowanie fizyczne zawodnika  w tenisie. Programy treningowe z tej grupy są dla zawodników, którzy chcą w sposób całościowy rozwinąć bazę motoryczną, czyli tzw. kompleksowy trening ogólno w tenisie.

KROK 2 - Wybór obciążeń ORMAsystem

Trenerzy na podstawie Twojej ankiety online dopasują obciążenia treningowe, pomimo tego określ samodzielnie swój stopień zaawansowania.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

Indywidualizacja programu
(dlaczego najważniejsza jest realna ilość treningów w tygodniu?)

W trakcie wyboru strefy prosimy kierować się wytycznymi ilości treningów w tygodniu możliwych do regularnego wykonania oraz powyższym opisem stażu treningowego. Zgodnie z procedurą zamówienia po wybraniu programu wysyłana jest dodatkowa ankieta, w której będziemy prosili o dokładny opis obecnie realizowanych treningów, co umożliwi nam zindywidualizowanie programu pod względem obciążeń. Dlatego też może się zdarzyć, że po analizie ankiety (np.: przeliczeniu realizowanych obciążeń na nasz system obciążeń)  zawodnikowi zostanie zaproponowany program z innej strefy.

Uwaga do systemu obciążeń

Przedstawiony system obciążeń treningu oraz tygodni jest naszym autorskim systemem, w którym obciążenie treningowe jest wypadkową intensywności, objętości, czasu przerwy i struktury treningu. Przedstawione wartość należy traktować jako średnią, jaka może się pojawić w tygodniach treningowych. Nasz system gwarantuje, że zawsze wiadomo na jakim poziomie kompleksowych obciążeń się trenuje i w razie modyfikacji, czy zmian wprowadzanych podczas konsultacji zostaje zachowana koncepcja obciążeń dla danego poziomu wytrenowania. W każdym cyklu wybranego programu obciążenia są dokładnie przedstawiane.

Strefa 1 – rozpoczynające trening przygotowania fizycznego.

Strefa ta jest dla zawodników rozpoczynających trening ogólnorozwojowy w tenisie lub zawodników, których dotychczasowy trening ogólnomotoryczny trwa nie dłużej niż 10-12miesięcy. Inaczej mówiąc strefa ta jest dla zawodników początkujących z punktu widzenia przygotowania ogólnorozwojowego. Treningi w tej strefie zakładając trening 2x w tygodniu z dodatkowym treningiem opcjonalnym lub 3x w tygodniu. Trening opcjonalny nie jest wliczany w obciążenia. Strefa ta uwzględnia prawidłowy wzorzec budowania cech motorycznych dla tenisa z założeniem budowy podstawowej bazy motorycznej. Dla cykli w okresach typowo startowych znajduje się też sugestia rozkładu treningów w tygodniu startowym.  Czas poszczególnych treningów mieści się w zakresie 60-90min.

Strefa 2 – wykonujących trening przygotowania fizycznego.

Strefa ta jest dla zawodników, których trening ogólnomotoryczny trwa dłużej niż 10-12miesięcy. W strefie tej zakłada się, że zawodnik posiada wstępne przygotowanie bazy motorycznej, która następnie (w ramach wybranego programu) jest rozwijana i kierunkowana na wzorzec cech dla tenisisty. Zatem w strefie tej występują wyższe obciążenia, gdyż zakłada się bazowanie na wstępnie przygotowanym zawodniku. W strefie przewidziano trening ogólnorozwojowy 3x, 4x, w tygodniu. Ponadto w okresach typowo startowych każdy cykl posiada rozkład i opis treningów dla tygodnia startowego. Czas poszczególnych treningów mieści się w zakresie 75-120min.

Ogólnie: do wyboru stref należy podejść tak, że

  1. Jeśli nie były wykonywane trening ogólnomotoryczne lub były wykonywane sporadycznie oprócz regularnych treningów tenisowych – wybierz strefę 1
  2. Jeśli od dłuższego czasu w miarę regularnie wykonujesz treningi motoryczne, czyli posiadasz wstępne przygotowanie wydolnościowe, siłowe i sprawnościowe –wybierz strefę 2

185031 - shoes snickers streamline

KROK 3 - Ilość treningów

Umożliwia wybranie ilości treningów w tygodniu, na które będzie napisany program.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

Przypominamy, aby wybór ilości treningów stanowił realne możliwości realizacji treningów ogólnorozwojowych (oprócz realizowanych tenisowych). W praktyce lepiej jest realizować program o mniejszej ilości treningów w tygodniu ale regularnie niż program o większej ilości treningów, które w praktyce będą opuszczane. Jest to bardzo ważne, gdyż treningi w programach są tak ułożone, że wzajemnie się uzupełniają w procesie budowania bazy motorycznej, przez co regularny brak wykonania jednego lub więcej treningów istotnie wpływa na skuteczność realizowanego programu.

Uwaga – ilość treningów w tygodniu to możliwości czasowe na trening ogólnorozwojowy (oprócz treningów tenisa), co nie jest równoznaczne, że każdy tydzień będzie miał zawsze taką ilość treningów. Faktyczna ilość treningów wynika z etapu sezonu, danego mikro cyklu (np.: startowy, regeneracyjny bazowy itd.), czy zastosowanych obciążeń i poziomu wytrenowania.

Należy dodać, że zawsze po całym cyklu będzie możliwość wyboru innej, dostępnej ilości dni treningowych z zachowaniem ciągłości procesu treningowego. Natomiast w obrębie cyklu będzie możliwość dokonania modyfikacji poprzez konsultacje treningowe.

 

Dostępna ilość treningów w tygodniu:

Dla osób rozpoczynających trening ogólnorozwojowy: 2x + 1(opcjonalny) / tydz. / 3x / tydz.

Dla osób trenujących ogólnorozwojowy: 3x / tydz., 4x / tydz.

185093 - dashboard speed streamline

KROK 4 - Aktywności uzupełniające

To wybór dodatkowych opcji takich jak: treningi uzupełniające, treningi przejściowe, czy dodatkowe sprecyzowanie celu lub programu.

Wyboru dokonujemy w sklepie poprzez pola wyboru.

W kroku tym należy wybrać dodatkową aktywność, która uzupełni kompleksowy motoryczny w tenisie – czas trwania dodatkowych aktywności to 20-30min: Aktywności dostępne to:

 

Ćwiczenia wzmacniające rotatory st. barkowego – ćwiczenia ukierunkowane na wzmocnienie rotatorów stawu barkowego, czyli ogólnie mówiąc wzmacniające bark dla obciążeń kierunkowych w tenisie. Ćwiczenia te przewidziane są 1-2x w tygodniu.

 

Ćwiczenia gibkościowe – ćwiczenia ukierunkowane na zwiększenie ruchomości w stawach tzw „rozciąganie”. Dla tych ćwiczeń uwzględnia się zalecany stopień rozciągnięcia mięśni dla tenisisty. Oznacza to, że rozciąganie podporządkowane jest pod charakter ruchów w tenisie. Ćwiczenia te przewidziane są średnio 2x w tygodniu.

 

Bez ćwiczeń dodatkowych –  opcja, którą należy wybrać jeśli nie ma możliwości na ćwiczenia dodatkowe (uzupełniające), a wtedy zostaną one uwzględnione w treningu ogólnomotoycznym.

 

Uwaga:

Jeśli nie ma możliwości czasowych na dodatkowe trening uzupełniające należy wybrać „bez dodatkowych ćwiczeń”, gdyż wtedy niezbędne ćwiczenia gibkościowe i wzmacniające bark będę stanowił tok treningów ogólnomotorycznych.


Dawid Kurasiak

TRENER ORMAsystem



Nie wiesz co wybrać? napisz do trenera.

Przed zakupem omówisz wszystkie szczegóły współpracy

  • skorzystaj z prostego formularza kontaktowego (kliknij poniższy przycisk)
  • napisz co trenujesz i jaki masz cel
  • trener skontaktuje się z Tobą (mailowo, lub telefonicznie)
  • wspólnie wybierzecie najlepszą opcję dla Ciebie
  • program zostanie przygotowany na bazie rozmów i ankiety

Udostępnij
+1
Tweetnij
Udostępnij
Przypnij
Stumble